Lansarea Call of Duty: Black Ops 3 confirmă popularitatea consolelor de gaming

de: Alexandru Puiu
10 11. 2015

Dacă ați renunțat, în mare parte, să vă mai jucați pe PC, nu sunteți singuri, iar lansarea noului Call of Duty Black Ops 3 confirmă acest trend.

Nu au trecut decât câteva zile de la lansarea Call of Duty: Black Ops 3 pe Xbox One, PlayStation 4, Xbox 360, PlayStation 3 și PC. Având în vedere că vorbim de un titlu cross-platform, ce a avut parte de o lansare simultană în mai multe colțuri ale lumii, același CoD reprezină o ocazie unică pentru un studiu legat de preferințele gamerilor când vine vorba de instrumente pentru joacă.

Pornind de la această premisă, vânzările de Call of Duty Black Ops 3 pe Xbox One și PlayStation 4 sunt cele mai mari. Din totalul de unități vândute în format fizic, din magazine, nu în format digital, 48% dintre exemplare au fost pentru PS4. Pentru Xbox One au fost 43% dintre discurile vândute. Interesant este că această statistică vine la doar câteva zile după ce un oficial al Microsoft se mândrea cu faptul că Xbox One este consola preferată la nivel global pentru shootere. Cei de la Sony au afirmat ceva similar despre PS4, dar e bine că lansarea Call of Duty a reușit să faciliteze stabilirea unui câștigător în această competiție.

Pe lângă 91% dintre toate unitățile de Call of Duty Black Ops 3 care s-au vândut pentru consolele next gen de la Sony și Microsoft, restul de 9 procente s-au defalcat în modul următor. Pentru Xbox 360 s-au vândut 5 procente, 3 procente pentru PS3 și doar 1% pentru PC. Merită avut în vedere faptul că acest studiu nu include și unitățile vândute pe Steam, în format digital, deci s-ar putea ca numărul gamerilor pe PC să fie un pic mai mare, dar nu foarte.

În comparație cu versiunea de Call of Duty lansată în urmă cu aproximativ un an, Advanced Warfare a strâns doar 67% dintre vânzările fizice pentru Xbox One și PlayStation 4.